Saturday, July 21, 2012

Ramadhan 1433H

Salam Ramadhan semua. Semoga di bulan yang mulia ini kita sama-sama beramal dan diberkati oleh Allah S.W.T. Rasa mcm dalama aku x menyapa bloq aku aka diary aku =) rasa mcm nak berkongsi sesuatu malam ni.. Arini merupakan ramadhan pertama aku sambut lagi ngan insan2 tersayang aku mak abah n family aku.. cuma kali ni aku rasa mcm kurang kemeriahnya entahla.. mud raya tuk xbrapa nak ade.. xde yg istimewa pun raya ni... tapi yg aku nak lihat senyuman mak abah.. akan aku kerah keringat aku tok lihat org yg aku sayang pkai cantik2 pagi raya =) mak abah je harta yg berharga buat adik.. Walaupn ade saje yg adik buat xpnh puas dimata mak abah.. adik bsyukur dah lalui idup ni ngan kuat.. HATI aku dah cukup kuat untuk tempuh segala kegagalan dalam idop aku.. aku bangkit dan bangkit dari segala penipuan,kecurangan, ketidak sempurnaan.. Semua ni dugaan allah buat diri aku yg lemah dan perlukan semua itu untuk jadi lebih kuat dari sekarang! Trima kasih ya allah kerana kau tidak pernah melalaikan aku.. Cinta aku dalama mati untuk seorang yg bernama lelaki. Belum ade yg betol-betol mencintai aku tnpa menodaikan erti kata cinta itu sendiri.. Mungkin aku selalu bernaseb malang dalam hal cinta.. tpi aku bersyukur dpt rasa semua tu walaupn ianya sakit. Aku menanti seorg lelaki yg dpt aku pimpin dan memimpin aku ke arah jannah =) aku harus memaafkan dan merelakan segala kesakitan aku alami.. kadang2 aku bsyukur kerana allah memberi aku ingatan yg baik tpi kdg2 aku benci kerana aku sukar melupakan smua yg terjadi sngat sukar untuk aku padam ingatan yg buruk tu sesampai aku bodoh kan diri dengan memaafkan tapi sebenarnya aku tersngat benci dan ingin membalas atas segala perbuatannya tapi terdetik seketika dlm hati aku buat apa aku nak jadi sepertinya yang berjiwa binatang yg tiada punya perasaan kenapa harus aku menjadi sepertinya kenapa??! aku terus menjadi diri aku BODOH merelakan diri dilukai berulang2 kali.. kadang aku terfikir apa salah aku.. salah ke aku terlalu menyangi seseorg itu selain ibubapa aku.. tapi sekarang cukup sampai tahun 2012 ini takkan aku biarkan lagi diri ini dihanyuti ngan kata,janji yg tak pernah terpati. aku tahu aku kuat nak tempuh hidup ini sampai bebile. biarlah org nak kata aku tak laku xde org nak smpai tua.. aslkan aku bahagia lihat org yg aku sayang bahagia lebih dari aku.. pengorbanan terbesar aku tuk semua org yg aku sayang.. Moga ramadhan ini dapat memberi hidayah buat diri aku. Amin

No comments: